Kodėl verta rinktis benzininę žoliapjovę?

Benzininės žoliapjovės – pati populiariausia ir turbūt efektyviausia žoliapjovių rūšis, prireikus susidoroti su aukšta žole, didesniu plotu ar sunkiai prieinamomis vietomis. Šios žoliapjovės nepalyginamai galingesnės už rinkoje siūlomas elektrines bei akumuliatorines. Be to, atliekant darbus nesimaišys elektros laidas – šie įrenginiai yra belaidžiai.

Renkantis benzininę žoliapjovę, vertėtų atkreipti dėmesį į vamzdžio bei variklio tipą.

 

Vamzdis

Tai paprasčiausias žoliapjovės kokybės indikatorius. Jei vamzdis lenktas – jo viduje esantis trosas nėra patvarus, tai dažniausiai reiškia prastesnę kokybę. Lenktame vamzdyje yra trosas, kuris nuo variklio suka pjovimo galvutę. Jomis negalima pjauti labai aukštos žolės arba žolių storais kotais (dilgėlių, varnalėšų ir t.t.). Trosas, esantis vamzdžio viduje, gali lūžti arba deformuotis nuo perkrovos.
Tuo tarpu tiesus vamzdis byloja apie patvaresnį mechanizmą. Tiesaus vamzdžio viduje yra metalinis velenas (strypas). Žoliapjovės, turinčios tokį vamzdį, yra mechaniškai patvaresnės, galinčios pjauti aukštesnę žolę ir atlaikyti intensyvius žolės pjovimo darbus.

 

Variklis

Galingumas. Pagrindinis galingumo rodiklis – kilovatai. Kuo didesnis kilovatų skaičius – tuo galingesnis įrenginys. Tačiau, jei dydis nenurodytas, reikėtų atkreipti dėmesį į variklio tūrį. Mažo arba vidutinio galingumo varikliais laikomi 20–30 kubinių centimetrų tūrį turintys varikliai. Tai ir yra standartinės benzininės žoliapjovės. Jei tūris artimas 40 kubinių centimetrų, tuomet galia pakankama, kad jį galima būtų jau laikyti krūmapjove.

Tipas. Benzininiai varikliai būna dviejų rūšių – dvitakčiai ir keturtakčiai. Dvitakčiame variklyje benzinas yra maišomas su tepalu, o keturtakčiame – ne.

Dvitakčiai varikliai populiaresni. Privalumai – lengvumas, konstrukcija turi mažiau judančių dalių, tad patvarumas yra aukštas, reikia mažai priežiūros. Tačiau žoliapjovių su dvitakčiu varikliu galingumas mažesnis nei keturtakčių, jie labiau teršia aplinką bei skleidžia ne itin malonų kvapą. Standartinės dvitaktės krūmapjovės benzino ir tepalo maišymo proporcija yra 20:1, o modernesnėse šis santykis padidėja iki 50:1, tai reiškia mažesnes tepalų sąnaudas.

Keturtakčiai dirba tyliau ir jiems benzino su tepalu maišyti nereikia. Tokie varikliai naudoja net iki 30% mažiau kuro, yra galingesni, tačiau yra sunkesni už dvitakčius. Verta paminėti, kad nauji modeliai smarkiai tobulėja ir keturtaktės žoliapjovės nebėra tokios sunkios kaip anksčiau.